Albert Heijn | Persoonlijke nieuwjaarswensen

 

PROJECT

Albert Heijn wanted to personally wish their most loyal customers a happy New Year by sending them a tailor-made video message delivered by the stars of their successful Youtube channel.


Pre-production

Voor dit wek hebben we nauw samengewerkt met TBWA, CZAR en Albert Heijn om een schoolvoorbeeld van naadloze persoonlijke videoberichten te leveren. In staat zijn om die magische plek te bereiken waar onze liefde voor visuele effecten en automatisering samenkomt, is iets waar we erg trots op zijn.



Client: Albert Heijn
Agency: TBWA\Neboko
Director: Kay Lindhout
Creatives: Hannah Mulder + Sam de Greef
Edit: Thomas Kamphuis
Production: CZAR
Grade: Philip Post Production
Sound: TBWA/Neboko
Online: Brandspanking
Mailing: Yourzine

TIP: Om de gepersonaliseerde elementen te zien, kijk dan naar de naam op de filmklapper aan het begin, het bonus voordeel op de flip-over, het bonus voordeel gesproken door de cassiere, het meest gekochte product op het shirt en de naam van de klant getatoeëerd op de arm.

ah_02_760x228.jpg
 

De data

Gegevens van klantenkaarten bieden een schat aan creatieve mogelijkheden. De geanonimiseerde klantgegevens in deze film werden gebruikt om zowel hoorbare als visuele onderdelen aan te sturen. De beschikbare data heeft erg geholpen om de creatives en filmmakers te helpen content te ontwerpen, zowel op als buiten de set. We zorgden voor supervisie van visuele effecten, online-editing, VFX, mastering/finishing en file-hosting. Uiteindelijk heeft ons platform meer dan een kwart miljoen unieke stukjes content verwerkt en geleverd in een paar dagen.

The results

De gepersonaliseerde illusie werkt het beste als de kijker weet dat hij kijkt naar elementen die echt bestaan. De boodschap werd omgezet in een continuous take en deze gecombineerd met realistische datagestuurde VFX-elementen. Deze droegen allemaal bij aan een perfecte mix van persoonlijke, informatieve, edgy en vooral leuke berichten. De uiteindelijke resultaten overtroffen onze verwachtingen, iedere afzonderlijke film had een gemiddelde view-rate (en dus ngo hogere click-through) van 120% .

 
ah_01_760x228.jpg